Rusza budowa kolejnego odcinka drogi ekspresowej S17

17.05.2017

Symbolicznym wbiciem łopaty rozpoczęto budowę drogi ekspresowej S17 między końcem obwodnicy Garwolina a węzłem Kurów Zachód. Uroczystość odbyła się w okolicy miejscowości Żabianka. Uroczystej inauguracji dokonali: minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, podsekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury i budownicta Jerzy Szmit, wicewojewoda lubelski Robert Gmitruczuk, wicewojeowda mazowiecki Artur Standowicz, zaproszeni parlamentarzyści, przedstawiciele Generalnych Dróg Krajowych i Autostrad z generalnym dyrektorem Krzysztofem Kondraciukiem na czele oraz przedstawiciele firm realizujących projekt.
 
- Nie potrafimy wyobrazić sobie domu bez okien, tak samo nie jest możliwy rozwój gospodarczy kraju bez sprawnej infrastruktury budowlanej – rozpoczął swoje wystąpienie wicewojewoda Gmitruczuk. Zwrócił uwagę na to, że budowa drogi S17 stała się faktem, czego naocznymi świadkami są zaproszeni goście, którzy przybyli na miejsce budowy inwestycji. –  Możemy powiedzieć, że za słowem czyn kroczy, a szczególnie raduje nas sam fakt, i zapewne nie jest to przypadek, że symboliczne rozpoczęcie prac budowlanych jest skierowane na południowy – wschód, tj. w kierunku Lublina - podkreślił.
 
Wicewojewoda zaznaczył, iż obecny rząd Rzeczypospolitej, chcąc wprowadzićw życie zasadę zrównoważonego rozwoju kraju, kładzie większy nacisk na wschodnie regiony Polski poprzez zwiększenie wysiłków inewstycyjnych, co cieszy mieszkańców i władze tych terenów. Dodał, że nowo realizowana inwestycja powstaje dzięki uzyskanym na ten cel środkom unijnym. 
 
Budowa drogi ekspresowej S17 rozciągająca się między końcem obwodnicy Garwolina a węzłem Kurów Zachód to ogromne przedsięwzięcie inżyniersko – logistyczne, którego wartość inwestycyjna wyniesie ok 2mld zł. Zgodnie z założeniami trasa będzie liczyć ok 60 km i ominie takie miejscowości, jak: Gończyce, Trojanów, Niwę Babicką, Ryki i Moszczankę. W skład inwestycji wejdzie wiele obiektów inżynierskich, m. in. mosty (najdłuższy na rzece Wieprz), wiadukty, kładki, przejścia dla pieszych i zwierzyny. Powstanie również siedem węzłów drogowych oraz cztery Miejsca Obsługi Podróżnych. Realizacją projektu zajmują się 3 firmy: Budimex, PORR Polska Infrastructure oraz Mota – Engil Central Europe, które są odpowiedzialne za poszczególne odcinki drogi S17. Pierwsi kierowcy będą mogli skorzystać z nowej trasy w połowie 2019 roku.