(Nie)Bezpieczni w sieci – konkurs dla NGO na najlepszą kampanię edukacyjną. Termin na zgłoszenia został wydłużony do 31 marca!

04.03.2020

Państwowy Instytut Badawczy NASK we współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji ogłosili konkurs na pomysł na najlepszą kampanię informacyjno-edukacyjną poświęconą bezpieczeństwu w sieci, którą wspólnie zrealizują.

 

Celem jest wzrost świadomości Polaków na temat bezpieczeństwa w sieci. Niezależnie, ile mają lat – organizatorom zależy na tym, aby byli świadomymi użytkownikami internetu. Nie chcą straszyć. Chcą edukować. Pokazywać zagrożenia, ale i wskazywać sposoby radzenia sobie z nimi.

 

– Bezpieczeństwo w sieci to temat, który dotyczy każdego z nas. Dlatego do wspólnego działania zapraszane są organizacje pozarządowe. Wierzymy w ich potencjał i chcemy z niego czerpać – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – To właśnie do nich adresujemy nasz konkurs „NieBezpieczni w sieci”, który organizujemy w ramach kampanii „e-Polak potrafi!” – dodaje szef MC.

 

Zadanie konkursowe? Przyślijcie swoje pomysły na kampanię edukacyjno-informacyjną, która najlepiej – Waszym zdaniem – zrealizuje to założenie.

 

Nagroda? Pieniężna. Choć nie tylko – zrealizowana, we współpracy ze zwycięskimi NGO, od 1 do 3 najlepszych kampanii. W sumie przeznaczonych zostanie na ten cel 500 000 złotych.

 

Jakie pomysły są poszukiwane?

Kreatywne, innowacyjne, nieprzeciętne.

Aby wziąć udział w konkursie, należy spełnić tylko dwa warunki:

1.      mieć doświadczenie w realizacji minimum jednej kampanii edukacyjnej/informacyjnej,

2.      wypełnić prosty formularz dostępny pod adresem: www.gov.pl/web/niezagubdzieckawsieci/konkurs

 

Grupy docelowe zgłaszanych do konkursu kampanii:

Organizatorom zależy, aby kampanie docierały do jednej lub kilku z poniższych grup docelowych:

1.      dorośli korzystający z internetu, o niskiej świadomości zagrożeń (ze szczególnym uwzględnieniem osób powyżej 34. roku życia, głównie ze wsi, małych i średnich miast o dochodach poniżej średniej),

2.      przedsiębiorcy (małych i średnich przedsiębiorstw),

3.      opiekunowie dzieci.

 

Szczegółowe cele znjdują się w regulaminie konkursu.

 

Dwa etapy oceny

Do konkursu można zgłosić projekt nowej kampanii edukacyjno-informacyjnej lub kampanię, która realizowana została już wcześniej i chcielibyście ją powtórzyć lub rozwinąć.

 

Udział w konkursie podzielony na dwa etapy. W pierwszym – Kapituła Konkursowa dokona oceny koncepcji zgłoszonej kampanii.

 

Autorzy maksymalnie pięciu najlepiej ocenionych pomysłów zostaną zaproszeni do udziału w drugim etapie konkursu. A ten polegał będzie na prezentacji kampanii przed Kapitułą Konkursową.

 

W zależności od wyników tego etapu, wybrana zostanie liczba laureatów. A tych może być od jednego do trzech, a dokładnie od jednej do trzech, bo mówimy przecież o organizacjach pozarządowych.

 

 

Jest o co walczyć!

Przyszedł czas na informacje, na które na pewno czekacie. Pula nagród. To nie jest typowy konkurs, jakich wiele, w związku z tym pula nagród też jest inna, niż zwykle.

 

Zacznijmy od puli nagród pieniężnych – wynosi 15 000 zł. Za to pula środków na realizację pomysłów na kampanię – to aż pół miliona złotych!

 

Wysokość poszczególnych nagród zależy od liczby wyłonionych laureatów.

 

Więcej informacji na ten temat oraz wszystko inne, co powinniście wiedzieć przed zgłoszeniem się do konkursu, znajdziecie w jego regulaminie, który został opublikowany na www.gov.pl/web/niezagubdzieckawsieci/konkurs

 

Zachęcamy do zapoznania się z filmem promocyjnym.

 

Informacja o konkursie na stronie Ministerstwa Cyfryzacji

 

 

Organizatorzy i partnerzy

Państwowy Instytut Badawczy NASK we współpracy z Ministerstwem Cyfryzacji. Patronat medialny: ngo.pl oraz kampaniespoleczne.pl.